Upřesnění a informace

Zde bych rád uvedl jak tvořím články, odkud čerpám informace a kdo vlastně jsem.

Kdo jsem?

V prvé řadě bych se rád představil. Jmenuji se Richard Smolinský, žiji v Řece u Třince a pojištěním se zabývám poměrně krátce, tedy od roku 2018. Někdo by mohl předhodit, že je to doba krátká a že tedy nemám moc zkušenosti. V takovém případě bych použil protiargument, že zase nejsem pojišťovnictvím poznačen natolik, že nejsem schopen poukázat na nesmysly, které v tomto řekněme korporátním světě vznikají, a upozornit na skryté záludnosti.

Od začátku mého působení především lpím na potřebách a užitku klienta a tento přístup mi vynesl již po prvním roce pozici seniorského obchodního poradce. Mou filozofií je především dělat kvalitní servis a být klientům vždy nápomocen, ať už při sjednávání pojištění nebo následně při hlášení pojistných událostí a odvolávání se proti rozhodnutí pojišťovny. Nejednou jsem svou urputností v boji za klienta zachránil průběh šetření a následnou výplatu pojistné částky.

Taky mě pravděpodobně nepotkáte v obleku, stejně tak jako se necítím dobře v onom korporátním prostředí s korporátními zvyklostmi, se necítím dobře ani v tom "fancy" oblečení, které tyto instituce vyžadují. A já se nehodlám přetvařovat. Mám rád hory, nikoliv kanceláře.

Co informace obsažené v článcích?

Informace se snažím vždy zprostředkovat bez jakéhokoliv přikrášlení, vycházím z pojistných podmínek a svých zkušeností nejen se sjednávání pojištění, ale především z hlášení a likvidace pojistných událostí, tam se teprve láme chleba a tam je potřeba pomoci klientovi.

Mnohdy v mých článcích narazíte na konkrétní výňatky z pojistných podmínek, pohledy do kalkulací nebo třeba případové studie. V drtivé většině případů se bude jednat o pojišťovnu Kooperativa a.s., které jsem výhradním zástupcem. Nicméně snažím se psát neutrálně a nijak nezvýrazňovat pojišťovnu Kooperativa.

Proč výhradní zástupce jedné pojišťovny a nikoliv makléř?

Nabízí se otázka proč pouze Kooperativa a všechny pojišťovny - tedy výhradní zástupce a nikoliv makléř. Zde je jednoduchá odpověď.

Znát dobře produkty a podmínky jedné pojišťovny je těžký úkol, natož produkty všech pojišťoven, jako to dělají makléři. Potom jde pouze o cenu a nikoliv o službu a její kvalitu. Ano z obchodního hlediska je to výhodnější, ale já raději budu lepší "poradce" než obchodník, který vybírá pojišťovnu podle výše své provize.

Proč zrovna Kooperativa?

Dříve jsem spoluvlastnil autoservis a zaměstnával 6 lidí. Mimo jiné bylo mou náplní práce také hlášení pojistných událostí, komunikace s pojišťovnami a po opravě také dostat z pojišťovny peníze. Za své poměrně dlouhé působení v tomto odvětví jsem jednal snad se všemi pojišťovnami nabízející povinná i havarijní ručení v České republice. A díky poměrně výrazným rozdílům v postupech jednotlivých pojišťoven, ale také v rychlosti vyplácení peněz, bylo následné rozhodování poměrně velmi jednoduché. Prostě, když už nastane pojistná událost, tady to jde rychle a snadno.

Trochu technicky... 

Úvodní obrázky ve článcích jsou z fotobank (většinou https://unsplash.com/), má tvorba je omezena časem a fotografickými schopnostmi a musím uznat, oboje stojí za prd. :) Web je postaven na platformě Blogger od společnosti Google. Nikdy nebudu zveřejňovat žádná reálná jména nebo rodné číslo (kromě mého).

Případné případové studie vycházení z reálných situací a pojistných událostí, které jsem řešil já osobně. Některé skutečnosti v případových studiích mohou být pozměněny v rámci zachování anonymity, ale skutečnosti podstatné pro pojistnou událost a průběh jejího řešení budou přesné.

Tento web i jeho obsah je tvořen pouze za použití mých schopností a zkušeností, takže stránky jako takové mohou působit neprofesionálně a jsem si toho vědom, profesionál je totiž netvořil :).

Kdyby vás zajímalo cokoliv, rád vám odpovím a případně to zde doplním, jen mi prosím napište na richard.smolinsky@kooperativa.cz.